چه کسانی از استراتژی بازاریابی محصول استفاده میکند؟
نوشته شده توسط : worldmarketing

چه کسی از استراتژی بازاریابی محصول استفاده می کند؟

هر زمان که شرکتی بخواهد مشتریان بالقوه خود را از ویژگی های یک محصول جدید آگاه کند یا سطح آگاهی از محصولات موجود را گسترش دهد، می تواند از استراتژی بازاریابی محصول استفاده کند. شرکت باید مشخص کند که چه کسانی محصول را می خواهند یا به عبارت دیگر چه کسانی تمایل بیشتری به خرید و استفاده از محصول دارند. سپس تیم بازاریابی باید تعیین کند که مصرف کنندگان چقدر حاضرند برای محصول مورد نظر بپردازند و با جزئیات مشخص کنند که چه ویژگی هایی بهترین ارزش را برای محصول در نظر مصرف کنندگان ایجاد می کند. بازاریابی محصول به شرکت ها این امکان را می دهد که با چندین سناریو پیشنهادی، محصول را در دسترس مخاطبان کمتری قرار دهند و در فرآیند بهینه سازی قبل از عرضه محصول اصلی به بازار باشند. آنها باید نسخه های جدید محصول را آزمایش کنند و هر یک از متغیرهای محصول را قبل از عرضه گسترده محصول ارزیابی کنند.

شرکت های دانش بنیان و گروه های نوپا که مبتنی بر وجود یک محصول خاص هستند، می توانند از استراتژی بازاریابی محصول بیشتر از سایر شرکت های تولیدی استفاده کنند. از سوی دیگر، شرکت های تولیدی که می خواهند محصول جدیدی را روانه بازار کنند، می توانند علاوه بر استفاده از سایر استراتژی های بازاریابی، محصول را به بازار عرضه کنند و تجربه موفقی در جذب مشتری و فروش محصول داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر یک صاحب کسب و کار کوچک بخواهد یک صابون جدید بر اساس فرمول قدیمی خانوادگی راه اندازی کند، می تواند با انجام اولین مرحله از فرآیند تحقیقات بازار، موثرترین روش های بازاریابی را برای محصول تعیین کند. او می تواند صابون را به جمعیت های مختلف مصرف کنندگان هدف، با قیمت های مختلف و در بسته بندی های مختلف عرضه کند و آن را به طور کاملا طبیعی در بازار هدف خود آزمایش کند تا بهترین ترکیب از ویژگی های محصول را بیابد. و مسیری را بیابد که فروش محصول را هر چه بیشتر افزایش دهد. با استفاده از این اطلاعات، صاحب کسب و کار می تواند هنگام آماده سازی محصول صابون برای توزیع انبوه، فروش را با اطمینان بیشتری هدف قرار دهد.





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: